КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ:

«СПЕЦИФІКА ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАНЯТЬ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ»

Шановні батьки!

Знання однієї мови дозволяє увійти в коридор життя,

знання двох мов – відкриває вам усі двері у цьому коридорі.

Франк Сміт

В усі часи суспільство цінувало та поважало людей, що володіють іноземними мовами. «Скільки мов ти знаєш – стільки разів ти людина». Володіння іноземною мовою – це ключ до успіху в сучасному світі, а в час інформаційної та технологічної революції вивчення іноземних мов стає ще більш актуальним. Загалом людина, що володіє мовами – різнобічно розвинута, вільніша та більш упевнена у спілкуванні з людьми.

Англійською мовою говорять в 51 країні світу. Близько 410 млн. чоловік є носіями англійської мови та вважають її рідною, а близько 1 млрд – розмовляють на ній. Тому англійська заслужено вважається міжнародною мовою спілкування.

Іноземна мова дедалі наполегливіше входить у наше життя, інтегруючи українське суспільство зі світовим культурним простором. А відтак, знання іноземної мови стає потребою часу, необхідним компонентом освіченості сучасної людини.

Потрібна іноземна мова і нашим дітям. Звісно, не всі вони читатимуть в оригіналі Шекспіра, Гейне, Дюма чи навчатимуться за кордоном, проте майже кожен із них слухатиме іноземну музику, дивитиметься фільми, «подорожуватиме» Інтернетом, спілкуватиметься з іноземцями. Знання мови стане в пригоді.

Вивчення англійської мови не лише розвине індивідуальні мовленнєві здібності дітей, а й створить передумови для оволодіння в подальшому іншими мовами, виховає толерантне ставлення до носіїв інших культур. Крім того, навчання іноземної мови є засобом соціалізації дитини.

Коли і як треба починати навчання дітей іноземної мови? Відповідь така: якомога раніше.

Дошкільний вік особливо сприятливий для вивчення іноземної мови: діти цього віку відрізняються особливою чутливістю до мовленнєвих явищ, у них з’являється інтерес до пізнання свого мовного досвіду, секретів мови. Вони легко і досконало запам’ятовують невеликий за об’ємом мовленнєвий матеріал і добре його озвучують, з віком ці сприятливі фактори втрачають свою силу.

Психологи довели, що вивчення іноземних мов дітям дається набагато легше, ніж дорослим. Деякі фахівці вважають, що найвдаліший вік; з 4 до 8 років, інші впевнені, що з 1,5 до 7. Як би там не було, багато батьків замислюються над тим, як навчити дитину англійської; одному з найпоширеніших мов світу.

Тому включення іноземної мови в систему дошкільної освіти і виховання України було продиктовано рядом причин, основною серед яких стало наявність протиріччя між оволодінням іноземною мовою у сучасному світі і перевтіленні їх у існуючий фактор соціально-економічного розвитку суспільства в цілому і недооцінюванням та недосконалістю навчання нею у сучасній українській школі.

Малюки – це особливий народ. Саме тому, англійська мова для дошкільнят - це гра. Тільки через таку форму можна досягти позитивних результатів і сформувати у дитини позитивне ставлення до іноземної мови.

Чим може бути заняття з англійської мови в дитячому садку, якщо не калейдоскопом ігор?

Граючи і з захопленням помічаючи свої успіхи, дитина розвивається і прагне до нових вершин. Основна мета – пробудити в дитині бажання бігти на заняття англійської мови з задоволенням! Що ж приваблює дітей? Інтрига. Кожне заняття –це щось новеньке. А що вони дізнаються сьогодні? А що буде далі? І чим же все закінчиться? Різні види і форми роботи на занятті не дають дітям нудьгувати ні на хвилинку. Їм просто ніколи!

Загалом, дитина ще не усвідомлює навіщо їй потрібно вивчати іноземну мову. Як і для будь-якої справи, потрібна позитивна мотивація – тобто бажання займатися, інтерес. Яким же чином мотивувати дитину?

Дитина повинна відчувати радість від спілкування, від творчої взаємодії, від гри. Тому процес вивчення іноземної мови будується, як процес задоволення особистих, пізнавальних, ігрових потреб дитини.

Впродовж навчального року ваші діти відвідують заняття по вивченню англійської мови. За цей час ваші діти вчаться:

v сприймати англійську мову на слух;

v знайомитись один з одним: вітатися та прощатися;

v використовувати слова з таких тем: тварини, овочі та фрукти, їжа, одяг, сім’я, частини тіла, іграшки, транспорт, погода, пори року;

v розказувати про себе, свій вік, про те, що подобається і не подобається;

v ставити різні питання і відповідати на них;

v розповідати невеликі віршики англійською мовою, співати пісні.

Заняття з англійської мови у молодших групах проводиться по підгрупах по 15 хвилин, один раз в тиждень. У середніх групах заняття триває також 15 хвилин. Протягом тижня проводиться два заняття, одне – підгрупове, одне – загальне. У старших групах підгрупове заняття стриває 15 хвилин, загальне 20 хвилин. Проводяться заняття два рази в тиждень.

Однак, заняття проходять лише 2 рази в тиждень і таким чином діти чують англійську мову лише на заняття. Тому для закріплення матеріалу радимо організовувати «домашні уроки» англійської мови. У цьому вам допоможуть кілька порад:

1. Необхідно дати дитині зрозуміти, що навчання – це радість обом, - і вам, і вашій дитині.

2. Говорити потрібно невимушено, зрозуміло, голосно та з ентузіазмом.

3. Повсякчас демонструйте, що вірите в здібності своєї дитини.

4. Постійно давайте їй нову інформацію.

5. Дозуйте новий матеріал невеликими порціями.

6. Давайте дитині трішки менше інформації, ніж вона здатна ввібрати за один урок, тоді вона буде хотіти більше, то це ознака вашого успіху.

7. Підносьте знання як подарунок.

8. Не будьте нудні.

9. Навчайте дитину цілеспрямовано й організовано.

10. Використовуйте якнайбільше яскравого наочного матеріалу.

Пам’ятайте, що діти найкраще запам’ятовують інформацію у піснях, віршиках та в процесі гри.

Пам’ятайте основне: ваші діти – найкращі!!! На завершення, хочу додати, що не варто очікувати від дітей миттєвого результату та віддачі. В дошкільному віці у дітей формуються пасивні знання, що активно будуть використовуватись під час подальшого вивчення мови.

Успіхів вам, дякую за увагу.

Кiлькiсть переглядiв: 86