Одним із важливих завдань дошкільної освіти є створення максимально сприятливих умов для зміцнення здоров'я і гармонійного фізичного розвитку дитини.

/Files/images/Таня.jpgЖила Тетяна Зіновіївна
Освіта: вища, Національний університет фізичного виховання і спорту України.
Посада: інструктор з плавання, спеціаліст.
Стаж роботи: 1 рік.

Плавання – один із найбільш ефективних оздоровчих та безпосередньо прикладних засобів фізичного виховання. Регулярні заняття плаванням сприяють формуванню правильної постави, рівномірно розвивають усі м'язові групи. Систематичні заняття плаванням допомагають загартовуванню організму і зміцненню здоров'я, розвивають гнучкість і спритність. Перебування у воді пов'язано з великим теплообміном організму, завдяки чому посилюється кровообіг, а це в свою чергу впливає на роботу серцево-судинної і нервової систем, поліпшує діяльність органів травлення, активізує обмін речовин. Плавання є природним засобом масажу шкіри і м'язів (особливо дрібних груп), очищення потових залоз, сприяє активізації шкірного дихання і приплив крові до периферичних органів.

/Files/images/baseyn/IMG_8337.JPG/Files/images/baseyn/DSCF2911.JPG/Files/images/baseyn/Изображение 421.jpg/Files/images/baseyn/DSC02636.JPG

Заняття плаванням укріплюють апарат зовнішнього дихання, збільшують життєву ємкість легенів і об'єм грудної клітки, оскільки щільність води утрудняє виконання вдиху і видиху, завдяки цьому дихальні м'язи, з часом, зміцнюються і розвиваються. Плавання є не лише дієвим засобом фізичним розвитку дітей, але є наукові дослідження, які підтверджують, що заняття у воді викликає збільшення в крові дітей гормону росту, - соматотропіну - в 10-20 разів. Це сприяє росту тіла в довжину, збільшенню м'язової маси, маси серця і легенів. Завдяки контакту рецепторами шкіри з водою всієї площі тіла сприяє інтелектуальному розвитку.

Заняття в басейні – найбільш гармонійне фізичне навантаження, один з ефективних засобів зміцнення здоров'я і фізичного розвитку дитини. Не перевантажуючи дитячий організм, тренується максимальна кількість органів і систем. У воді дитина перебуває в стані гідростатичної невагомості, її опорно-руховий апарат розвантажується від тиску тіла. Це створює умови для профілактики порушень постави, збільшує рухові можливості організму.

Основною метою нашої роботи є:

  • загартовування і зміцнення дитячого організму;
  • навчання кожної дитини свідомо займатися фізичними вправами;
  • створення основи для різнобічного фізичного розвитку (розвиток і зміцнення опорно-рухового апарату, серцево-судинної, дихальної та нервової систем.);
  • надання дітям можливості навчитися плавати;
  • подолання почуття страху і боязні води.


Відповідно до даної метою вирішуються такі завдання:

  • ознайомлення з властивостями води і подолання відчуття боязні її;
  • вивчення пересування по дну басейну різними способами на різній глибині;
  • вивчення занурення у воду і відкривання в ній очей;
  • вивчення дихання у воді (видих у воду);
  • вивчення тримання тіла на поверхні води на грудях і на спині;
  • вивчення ковзанню у воді на грудях і на спині;
  • вивчення координаційним здібностям у воді, виконання простих рухів у воді руками і ногами під час ковзання;
  • вивчення полегшеним способом плавання;
  • вивчення спортивним способом плавання.

Методичні прийоми:

  • показ вправ;
  • розучування вправ;
  • засоби наочності;
  • імітація рухів;
  • кругове тренування;
  • виправлення помилок;
  • індивідуальна страховка і допомога;
  • ігри на воді і на суші;
  • змагальний ефект.


Заняття проводяться в ігровій формі.

Завдання з навчання плавання вирішуються в комплексі і спрямовані на виховання гармонійно розвиненої особистості .
Робота з дошкільнятами будується на основі особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини.

Наявність в нашому басейні сауни дає можливість комплексного використання різних засобів загартовування. Ми не тільки оздоровлюємо дітей, а й прищеплюємо їм з перших років життя первинні навички здорового способу життя.

Важливу роль в оздоровленні дітей в нашому закладі грає фіточай. Фіточаї підвищують захисні функції організму, поліпшують роботу шлунково-кишкового тракту, зменшують запалення. На дитячий організм вони роблять загальнозміцнюючий, тонізуючий або навпаки заспокійливий вплив.

/Files/images/baseyn/Изображение 048.jpg/Files/images/baseyn/Изображение 433.jpg
/Files/images/baseyn/DSCF2944.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 71